İkamet İzni Başvurular Şahsen Alınmaya Başladı. İstanbul ili İkamet izni başvurularda önemli değişiklik.
İkamet İzni Başvurular Şahsen Alınmaya Başladı
Bu yazımızda sizlere İstanbul ilinde, yabancıların ikamet izni başvurularındaki değişiklikten bahsetmek istiyoruz. Bildiğimiz gibi korona virüs salgını sebebiyle alınan tedbirler kapsamında Göç İdaresi Genel Müdürlüğü 13.05.2020 tarihli bir duyuru yayınlamıştı. Duyuruda randevuların şahsen değil de posta/kargo yoluyla kabul edileceği açıklanmıştı.
O tarihten itibaren randevusu olan herkes ikamet izni başvurularını postayla yaptı. Ama şimdi göç idaresi genel müdürlüğü başvurularla ilgili yeni bir düzenleme getirdi. Bu düzenlemeye göre bundan sonra yine eskisi gibi başvurular şahsen kabul edilecek.
Göç İdaresinin resmi web sayfasında yayınlanan 12.02.2021 tarihli duyuruda konuyla ilgili aynen şu ifadeler yer alıyor:
İkamet izni başvuru dosyalarının posta/kargo yoluyla alınması usulüne son verilmiş olup 15.02.2021 tarihinden itibaren yabancılar kendilerine verilen randevu tarihinde ve saatinde il/ilçe göç idaresi müdürlüğünde hazır bulunacaklardır.
15.02.2021 tarihinden itibaren posta/kargo yoluyla gönderilen başvuru dosyaları işleme alınmayacaktır.
15.02.2021 tarihinden önce başvuru dosyalarını posta yoluyla gönderen yabancıların başvuruları değerlendirmeye alınacak olup, ayrıca il/ilçe göç idaresi müdürlüğüne gitmelerine gerek bulunmamaktadır.
15.02.2021 tarihinden önce farklı birimlerden ikamet izni başvurusu yapmış olan yabancıların evrakını kendilerine sms/e-posta ile iletilen bilgiler doğrultusunda aşağıdaki tabloda yer alan il/ilçe göç idaresi müdürlüklerine teslim etmesi önem arz etmektedir.
15 Şubat 2021 Öncesi Başvuru Yapılan Birim | 15 Şubat 2021 Tarihi İtibariyle Randevu/Evrak Teslim Birimi |
Beylikdüzü Çalışma Grup Başkanlığı Esenyurt Çalışma Grup Başkanlığı | Esenyurt Çalışma Grup Başkanlığı |
Beşiktaş Çalışma Grup Başkanlığı Küçükçekmece Çalışma Grup Başkanlığı Fatih Çalışma Grup Başkanlığı İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü | İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü |
Maltepe Çalışma Grup Başkanlığı Pendik Çalışma Grup Başkanlığı | Pendik Çalışma Grup Başkanlığı |
Ümraniye İlçe Çalışma Grup Başkanlığı | Ümraniye Çalışma Grup Başkanlığı |
İkamet İzni Başvurular Şahsen Alınmaya Başladı
İkamet izinleri randevu işlemlerine ilişkin işlemler 15.02.2021 tarihinden itibaren İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü, Esenyurt İlçe Çalışma Grup Başkanlığı, Pendik İlçe Çalışma Grup Başkanlığı ve Ümraniye İlçe Çalışma Grup Başkanlığı’nda yürütülmeye devam edilecektir.
Merkezlerin Adresleri:
İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Hırka-i Şerif Mahallesi Adnan Menderes Bulvarı No:64, 34091 Fatih/İstanbul
Esenyurt İlçe Çalışma Grup Başkanlığı
İstiklal Mahallesi 2663. Sokak No:6 Esenyurt/İstanbul
Pendik İlçe Çalışma Grup Başkanlığı
Pendik Kaymakamlığı Doğu Mahallesi İnce Sokak No:12 Kat:1 Pendik/İSTANBUL
Ümraniye İlçe Çalışma Grup Başkanlığı
Necip Fazıl Mahallesi Gaffar Okkan Caddesi No:3 (Adil Amca Parkı) Ümraniye/İSTANBUL
Bizim de son iki aydır başvuru yapıp ta randevu günü verilmeyen müşterilerimiz vardı. Onların da randevu tarihleri günü, saati ve hangi göç idaresine gitmesi gerektiği bilgiler şeklinde mesaj olarak gelmeye başladı. Hatta dün, randevu günü gelmiş olan müşterilerimiz için Göç İdaresine gittik, evraklarını eksiksiz bir şekilde teslim ettik ve tebliğ belgelerini aldık.
Danışmanlık hizmetimizden yararlanmakta olan ve henüz randevu günü gelmemiş olan diğer müşterilerimizin de kendilerine gelecek olan randevu tarihlerini takip etmelerini rica ediyoruz. Başvuru için randevu tarihi geldiğindeyse, evrak teslim etmek için bizimle beraber şahsen göç idaresine gitmeye hazır olmalarını istiyoruz. Güncel gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi takip edin. Kafanıza takılan, sormak istediğiniz sorular olursa da yorumlarda sorularınızı bizlerle paylaşın.