yerleşim yeri belgesi adres kaydı

Yabancılara Adres Kaydı Zorunlu Oldu! | Yerleşim Yeri Belgesi | İkametgah

Yabancılara Adres Kaydı Zorunlu Oldu! | Yerleşim Yeri Belgesi | İkametgah. Türkiye’de ikamet eden, 99’la başlayan yabancı kimlik numarası aktif olarak görünen bütün yabancılar kendilerini bulundukları adrese kayıt etmeleri gerekmektedir.

Yabancılara Adres Kaydı Zorunlu Oldu! | Yerleşim Yeri Belgesi | İkametgah

İkamet İzni Uzatmalarda Yerleşim Yeri Belgesi (adres kaydı) Zorunlu Oldu!

Bu düzenleme kanunun şu aşağıdaki maddesi esasında zorunlu hale getirilmiştir:

6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nun 26. maddesine göre, Türkiye’ye gelen yabancılar ikamet izni aldıktan sonra en geç 20 iş günü içerisinde kendilerini adres sistemine kayıt ettirmek zorundadır.

Daha önce Oturma izni uzatma başvurularında kira sözleşme ile kalanlar noter onaylı kira sözleşme örneğini başvuru belgelerine ekleyip uzatma başvurusu işlemlerini o şekilde gerçekleştiriyorlardı. Artık Göç idaresi uzatma başvurularda noter onaylı kira sözleşmeleri kabul etmemeye başladı. Onun yerine yerleşim yeri belgesi yani adres kaydı yapılmasını istiyor. Peki yabancılar bundan sonra ikamet izni uzatma başvurusu yapmak için ne yapacaklar, nasıl bir yol izleyecekler.? Yapmaları gereken çok basit.

İlk önce kendi oturdukları ilçesindeki Nüfus Müdürlüğüne gidecekler ve adres kaydını yapacaklar. Nüfus Müdürlüğünde adres kaydı yapacak yabancı uyruklulardan istenilenler ise şunlar: ikamet izni kimliği, kayıt olacağı adres bilgisi

Şunu belirtelim: Nüfus Müdürlüğünde herhangi bir işlem yapmak için internetten online olarak randevu alınması gerekmektedir. Randevu alırken kişinin kimlik bilgileri ile beraber HES kodunu da hazırda bulundurması gerekli. Adres kaydı için randevu linkine buradan ulaşabilirsiniz: https://randevu.nvi.gov.tr/default/index?type=12

Adres kaydı yaparken eğer ki o adreste kayıtlı kimse yoksa bu işlem çok daha kolay gerçekleşecektir. Yabancının sadece ikamet izni kimliği yanında olması, adresi doğru ve tam olarak bilmesi yeterli olacaktır. Eğer o adreste başka biri veya kendi ev arkadaşlarından biri kayıt olduysa o zaman o şahısla beraber gitmeleri gerekmektedir.

Yabancılar İçin Yerleşim Yeri Belgesi nereden alınır?

Nüfus Müdürlüğünde adres kaydını yaptırdıktan sonra Ptt’ye giderek e-devlet şifresi almalılar. Bunu yaptıktan sonra e-devlet üzerinden istedikleri zaman istedikleri kadar yerleşim yeri belgesine online olarak ulaşabileceklerdir. Ayrıca mahalle Muhtarlıklarından da adres kayıt belgesini alabilirler.

Göç idaresine yapacakları oturma izni uzatma başvurularında da aldıkları bu yerleşim yeri belgeleri, yani adres kayıtları noter onaylı kira sözleşmesi yerine geçerli olacaktır.

Konuyla ilgili son gelişmeler:

Oturma izni uzatmalarda fatura/kira sözleşme isteniyor

Yabancıların Adres Kaydı Göç İdaresinde Yapılacak

 

Anahtar Kelimler: Yabancılar için adres kaydı zorunlumu? Yabancılar adres kaydı nasıl yapabilirler? Yabancılara yerleşim yeri belgesi. Adres kayıt Nüfus Randevu. Yabancılar için adres belgesi nereden alınır. Adres bilgileri raporu nereden alınır. Yabancılar adres değişikliğini nasıl yapabilirler. İkametgah belgesi nedir. İkametgah belgesi nereden alınır. Yabancılar adres kaydı için hangi belgeler gerekli? Adres kaydı başka bir ilçenin nüfus müdürlüğünde yapılabilir mi? Yabancılar e devlet’ten adres kaydı yapabilirmi? Adres kaydı için hangi nüfus müdürlüğüne gidilir.

Şunlara Bakabilirsin

Özbekistan oturma izni uzatma ücreti

Özbekistan oturma izni uzatma ücreti

Özbekistan oturma izni uzatma ücreti. Bu yazımızda Türkiye’de ikamet eden Özbekistan vatandaşları için oturma izni …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir